Karaciğer Detoksu

Karaciğer hayati fonksiyonlara sahip bir organdır. Karnın sağ üst kısmında yer alır. Ana fonksiyonlarından biri kandan gelen toksinleri almak ve parçalayarak vücuttan atmaktır. Birçok ilacın ve besinlerle alınan kimyasal maddenin işlemden geçip vücuda uygun hale getirildiği yerdir. Aynı zamanda insülin dâhil birçok hormonla da etkileşimdedir. Özetle karaciğer vücudumuzun filtresidir ve bu filtreye iyi bakmak ve aralıklarla temizlemek çok önemlidir.

Karaciğerin görevinin çoğu vücuda zararlı olabilecek maddeleri temizlemektir. Enerji ihtiyacımızı karşılamak için besinleri sindirirken birçok toksin de beraberinde oluşur. Örneğin, protein aldığımızda vücutta amonyak da oluşur. Eğer karaciğerde ve böbrekte detoksifikasyon olmasa açığa çıkan amonyak yükselerek beyni etkilerdir. Karaciğerde aşırı toksin biriktiğinde kaslarda ağrı ve yorgunluk yapan laktik asit oluşur. Bu daha da artarsa gerginlik, keyifsizlik, baş ağrısı ve yüksek tansiyon gibi birçok belirti de olabilir. Sadece sindirim sistemi ile değil; çevresel toksinlerden de nefes yolu ve temas ile her gün etkilenebiliriz.

Karaciğer farklı fonksiyonları içeren hücresel bölümlere sahiptir. Bunlar vücutta toksinlerin arındırılmasında, hormon, safra asidi ve bazı kimyasal maddelerin yapımında önemlidir. Karaciğerde farklı nedenlere bağlı olarak sirozla sonuçlanabilecek çok sayıda hastalık vardır. Direkt toksik etki, hücre yapısının bozulması, safra yolları ve bağışıklık sistemi iltihabına yol açarak karaciğerde hastalıklar oluşur.

Karaciğerin hücresel işlevlerinin desteklenmesi ve oluşan iltihabın kontrol altına alınması için farklı metabolik etkilerle karaciğere destek sağlanabilir. Diyet, bitkisel ve gıda takviyeleri ile bu hücresel fonksiyonlar için gerekli olan element ve mineraller sağlanır. Ayrıca antioksidan, bağışıklık sistemini uyaran ve iltihap baskılayıcı etkilere sahip takviyelerle karaciğer desteği artırılır.
Karaciğer detoks programı kişideki genetik riskler, mevcut hastalıklar, kullanılan ilaçlar, beslenme-diyet alışkanlıkları, yaşam şekli ve kalitesi göz önüne alınarak planlanır. Bu sürede karaciğere olumsuz yük getirecek alkol alımı, yüksek yağ ve basit karbonhidrat kullanımı, fazla kafein ve çay tüketimi de yasaklanır. Karaciğer detoks programı kişiye özeldir.