Rektosigmoidoskopi

Rektosigmoidoskopi, anüs, rectum ve kalın bağırsağın son bölümlerinin içinin video kamera ile görüntülü olarak direkt incelenmesidir.

Doktorunuz size hangi hazırlığın gerekli olduğunu söyleyecektir.
İşlem için sakinleştirici bir ilaç almıyorsanız, işlemden önce aç kalmanıza gerek yoktur. Bununla birlikte, doktorunuz işlem için size sedasyon vermeyi planlıyorsa, boş bir mideye ihtiyacınız olacaktır. Bu işlemden önce 6 saat boyunca aç kalmanız yeterlidir.
Genellikle, bir lavman rektum içine yerleştirilir ve yaklaşık 10-15 dk sonar tuvalete giderek bağırsağı boşaltmanız yeterli olacaktır.

Çoğu ilaç her zamanki gibi devam ettirilebilir. Doktorunuza aldığınız ilaçlar hakkında bilgi verin – özellikle kan sulandırıcı warfarin, aspirin, Plavix  gibi ilaçlar.
İşlem sırasında sol yanınıza yatarsınız ve işlem sırasında endoskopi aleti ile ilerlen tuvalet gelme ve acil yapma isteği, şişkinlik, baskı, sıkışma ve ağrı hissi olabilir. Doktorunuz daha ileri değerlendirme gerektiren bir alan görürse, analiz edilmesi için biyopsi (kolon astarı örneği) alabilir.Sedasyon yapıalcaksa araç kullanmanız, toplu taşıma tek başına kullanmanız, alkol almanız ve önemli belgeleri imzalamanız önerilmez. Günün kalanını tek başına olmadan istirahat ederek geçirmenizi öneririz.

En sık basit komplikasyon anüs çevresinde ağrı ve bağırsaklarda hava nedenli olan dolgunluk ve gerginliktir. Kanama ve kolon mukozasında delinme olası komplikasyonlardır, fakat nadir görülür ve nadiren kan transfüzyonu ve cerrahi gerektirirler. Herhangi bir ateş, ağrı, kanama şikâyetiniz olursa lütfen doktorunuzu arayınız. Nadiren olan komplikasyonları erken teşhis etmek önemli olduğundan eğer işlem sonrası herhangi bir ateş, sürekli öksürük, ağrı, kanama şikâyetiniz olursa lütfen doktorunuzu arayınız.